Met de trein naar Ayutthaya

20 juli 2018 - Ayutthaya, Thailand

Vanochtend alles weer in rugtassen gedaan.. wel ff wennen hoor. .. vooral met pubermeiden die liefst vijf keer van outfit wisselen.
Ontbeten met heerlijke verse mangosmoothies en daarna met de taxi naar het treinstation. Een prachtig oud station.. waar je gewoon papieren kaartjes koopt bij een loket. Een soort acrobatiek om in de trein te klimmen... nogal hoge instap.. soort spagaat maar dan met rugtassen. Prachtige treinrit.. met een echte conducteur die nog kaartjes knipt en tientallen Thaise vrouwen die langskomen om je maaltijden/fruit/eieren🙄/drinken etc etc aan te bieden.. al luid schreeuwend door de trein.. En overal mensen die vragen: wel are you flom? Heb de hele rit een lieve vrouw naast me gehad.. heeft een uur gekletst en ik weet nog niet wat ze heeft gezegd..😊
Op ayutthaya aangekomen met een tuk tuk naar ons hostel gegaan. Eerst bij de verkeerde afgezet.. dus weer andere tuk tuk naar het goede hostel. Namen leken op elkaar. Hier weer een schattig hotelletje. Schoenen moeten uit bij de ingang.. en gratis bananen thee en water.. en we hoeven niet zelf af te wassen. Soort upgrade dus..
Nou.. nu gaan we naar een nachtmarkt en even wat te eten zoeken. Zie ook foto's xxx

1. Pap en mam:
    20 juli 2018
    Je hebt het maar druk met je reisverslagen. Niet druk in de trein zo te zien en wel beter dan het oud roest langs de spoorbaan. Welterusten straks.
  2. Ria:
    21 juli 2018