Nogsteeds Pai

28 juli 2018 - Tambon Mae Hi, Thailand

Hoi!,

Terwijl jullie daar wegsmelten in Nederland is het regenseizoen hier op een vreemde manier actief. Iedereen heeft het erover. Waar het normaal een bui is en dan weer zon..regent het hier echt lang achter elkaar. Gelukkig is de temperatuur heerlijk dus het is niet koud. Maar wel jammer want het is hier prachtig. Gisteren werd het smiddags droog en zijn Menno en ik gaan lopen naar de witte tempel boedha op de berg. Half uurtje heen en ook weer terug. En dan ook nog ff ruim 300 treden omhoog(En omlaag ).. prachtig langs de mooie rijstvelden hier. Bij de trappen aangekomen was ik vergeten mijn sarong mee te nemen... en je moet hier als vrouw je schouders bedekken..en je knieën. Werd uitgelachen door zo'n oud Thaise vrouwtje bij de tempel ... zij blij want daar zit ze met een mandje sarongs die je kunt lenen voor 20 baht  (50 eurocent).. En dat is dus best goed verdienen voor hier...

's Avonds naar de nightmarket geweest..En lekker gegeten. Je kunt hier prima en goedkoop eten. Het stikt hier van de hippies en wat een vrolijke en vriendelijke mensen hier.

Vandaag hadden we een soort tour        's middags.. met een gids en nog wat andere toeristen. Eerst langs de boedha..(weer.. alleen nu met de songtaew.  soort verlengde tuk tuk waar je met 8 man in kan.)  Daarna naar de hotsprings.. die waren niet heel erg hot.. vervolgens nog langs een waterval waar je ook weer kon zwemmen maar het regende flink dus dat niet gedaan. Daarna naar land split. Dat is een stuk land van een boer, waar in 2011 op een ochtend ineens een kloof in zijn land zat.. zo uit het niets... hij kon dus niet veel meer verbouwen. Hij is er dus maar een soort attractie van gaan maken maar niet commercieel. En er staan houten banken en er zijn hangmatjes en hij heeft daar allemaal snacks die je gratis kunt proeven. Ook zelfgemaakte smoothie en rozenbotteljam.  Echt zo'n schattig mannetje. Daar een tijdje gezeten en een donatie gegeven (dat mocht wel 😉)

Vervolgens nog langs de pai canyon.. wat ook erg mooi was maar nog steeds regenachtig... wel een paar leuke Nederlandse meiden ontmoet.. Waar we s avonds gezellig mee hebben gegeten.

Nou.. hoop dat t allemaal goed gaat bij jullie. Wij morgen nog 1 dag pai, en dan weer even terug naar Chiang mai,

Zie ook de foto's  xxx

1. Pap en mam:
    28 juli 2018
    Erg leuk en interessant allemaal. Ook leuk om weer eens even nederlands (met anderen) te kunnen praten. Hier is vandaag de temperatuur wat gematigd (nu om 19.00 uur 21 graden en heel veel wind). Kunnen we even bijkomen.