Jungle trekking

25 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Pfieuwwww... we hebben het gered. Wat een tocht.. wat een indrukken, wat prachtig en op sommige stukken ontzettend zwaar. Gisteren een prachtige rit met de truck van Toon, een gids uit de Karen stam, naar het nationaal park in Mae Hong Son. Daar hebben we gezwommen in een waterval.. daarna naar de hotsprings.  Het water komt in geisers uit de grond met temperaturen van 100 graden.. wordt vermengd met koud water en daar waren mineraalbaden van gemaakt. Errug warm..

Heerlijke lunch gegeten verpakt in bananenbladeren. En daarna echt op pad. Eerst langs de geiser en daarna de berg op. Onderweg hakte Toon meteen al bamboestokken af.. waarvan hij wandelstokken maakte voor ons. Totaal 7 km gelopen waar we zeker vijf uur over hebben gedaan. Enorm zwaar af en toe... maar ook prachtig. Toon vertelde veel over de natuur.. onderweg even pauze gehad in een Karenbergdorp. Daarna weer klimmen en dalen richting onze hut. Vooral het dalen was erg zwaar.. door de vele regen de vorige dagen ook modderig en glad. We waren blij dat we heelhuids aankwamen😉.  Gegeten en geslapen bij de broer van Toon. Prachtig uitzicht over de eigen rijstvelden in een huis op palen. Onder het hutje kippen, een koe en een varken. En een toilet buiten..  we hadden een eigen kamertje met matjes en klamboes. Volgende dag na het ontbijt weer op pad. Het goot van de regen.. gelukkig is de temperatuur warm. Maar wat een zwaar ritje. Het was echt zo modderig.. we gleden regelmatig uit en zagen er na een half uur al uit als het varken bij de hut. Gelukkig veilig bij de olifanten aangekomen. Het waren twee zusjes van 50 en 45. Soort Miek en Det haha. Die mochten we bananen voeren en daarna wassen in de rivier. Geweldig leuk!! Daarna een tocht van anderhalf uur op een bamboe vlot weer stroomafwaarts terug. Dus kortom moe, spierpijn, maar een super ervaring rijker en trots op onszelf !!! Zie foto's xxxxxx

1. Pap en mam:
    26 juli 2018